Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, October 22, 2010

hur man fixar ett problem!

1. först får man en fråga om man kan hjälpa till att flytta får
2. sedan åker man till hagen där fåren står, MITT BLAND KOSSORNA MED KALVAR OCH TJUREN STURE!!!!!!
3. Jag har en plan!
4. åkte tillbaka på e m och såg att fåren var lite till höger om kossorna. då skickade jag Nap till höger så att han hade fokus på fåren. är man klubbmästare på nöt 2010 är det lätt att man plocka in alla djur på en gång. stannade honom kort och skickade honom rakt fram mot fåren. "piece of cake" sedan skickade jag honom lite till vänster så att kossorna var bakom honom och fåren framför.han drev fåren bort över till nästa hage där jag kunde öppna staket och driva djuren hem till gården.
5. steg 2
6 driva kossorna, kalvar och tjuren sture över vägen till vinterhagen. dessa djur hade besök av vargen i somras och grannen hade sett när kossorna jagade ut vargen, bort ifrån deras kalvar !!
plus att dom har aldrig blivit vallad av hund
hur skulle det gå för oss??
7. plan 2, 2 hundar
8. liz, klubbmästare nöt 2009 och nap fick jobba bakom flocken och "övertyga" djuren att över på andra sidan var den enda val dom hade. det var 2 stk kalvar och en kossa som försökte sätta upp sig mot liz men, nej nej. dom valde fel hund att mucka med. det tog 5 minuter och alla djur var på plats

SLUT PLADERING
vilka hundar jag har! jag är SÅ stolt över mina ovärderliga hundar

2 comments:

Anonymous said...

här har du adressen till vår hemsida :) /Erika

Anonymous said...

www.ekebackenskennel.se hehe glömde skriva adressen