Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Tuesday, December 27, 2011

no snow!

vad skönt att julen är över. det måste vara den mest överreklamerad helg på hela året. folk äter, dricker, spenderar pengar alldeles för mycket. nu ser jag fram emot ljusare tider. det känns som det är bara fritt fram nu :0)
jag har varit hos fåren med lilla nip. han blir bättre och bättre även om han ballar ur ibland. det viktigaste är att får honom att inte springa hundra varv i högsta hastigheten. igår gjorde han flera mycket fina lugna korta flankar.
jag vet att man ska INTE jämför hundar men när jag tränade NAP så behövde jag bara visa honom ett par gånger och då satt det fast i huvudet på honom. Nip däremot, jag har visat honom många gånger men om jag inte har 150% (jag överdriver inte) fokus varvar han djuren så fort han bara kan.!
skam den som ger sig. han kommer att behöver tid men jag tror att han blir en bra vallhund.
killiebrae mae (meg) som jag köpt ifrån derek har hamnat hos lena karlsson. hon är mycket nöjd med henne. jättekul att hon hamnade hos en sån duktig person som lena

1 comment:

Helénes klotterplank said...

Klart han kommer att bli en bra vallhund, han vill bara sätta dig på prov först. Men känner jag dig rätt har han inget för det, hi,hi