Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, June 5, 2009

hem igen

vad skönt att vara hemma igen.
4 dagars flängande runt i uppland tar på min gamla kropp :0)
eftersom jag var efteranmäld till NN1 i tisdag fick jag gå 1, 3 och 5:a vilket bidrog till lite stress ifån min sida. jag startade först med
Don 108 p "långa stunder strålande nötvallning, mkt bra nöthund, mkt väl förd"
Nap 106 p "mestadels effektiv, bra nöthund effektiv och välförd"
Liz 87p "stundtals passiv? saknar tryck, bra djurhantering. mkt väl förd saknar för dagen beslutsamhet"
jag vet inte om liz prestation beror på att hon är dräktig men hon var bra seg.
Torsdag NN2 (spöregn och svinkallt)
Don 101 p
Nap 108p
Fredag NN2 (blåste som F_N och SVINKALLT)
Don poäng slut i framdrivning
Nap 112p
jag är mycket nöjd med mina hundar. mycket bra djur och annorlunda bana
NN1 började med hämt, drivning över ett fält, över grusväg igenom grinden till nästa hage och öppningsbara grind. tillbaka till första fältet och fålla in och ut. det var 7 stk blandras kvigor somtvekade inte att sparka till om hunden låg på för mycket
NN2 började med drivning igenom grind över till nästa fält genom en öppning på ett par meter, fram till en stolpe där hunden tog över djuren och framdrev till en pinne en bit bort. efter signal ifrån personen där borta kallade man in hunden och skickade tillbaka på ett hämt och sen tillbaka till första fält där delning var 2 svarta och en valfri. avdelade djuren skulle drivas fram mot ingelas hus, återsamling och fålla in/ut.
dagen 1 på NN2 var det spöregn och blåst HELA dagen och dag 2 var bara BLÅÅÅÅÅST
nap tog alla mina kommandon men don hade svårt dag 2 med blåsten. han är så låg i stilen och försvinner ner i gräset plus att det blåste rakt mot oss. jag tror inte att han hörde mina signaler i fråndrivningen och då fick jag använder rösten :0( (är lite hes) han hörde inte iallafall och jag kunde inte få honom att trycka åt rätt håll och då var det poäng slut. sånt händer och jag hoppas att jag hittar på en bättre lösning nästa gång
jag vet inte vad jag har för placering alls men jag tror att nap skrapade ihop några sm poäng
imorgon ska jag gå kurs för derek, första dag med Time Now Lyn och andra dagen med Time Now Don

4 comments:

Anonymous said...

Glöm nu inte det vi pratade om på telefon;-)

Anonymous said...

Vad duktig ni är! Vädret är inte mycket att göra åt, fast ibland önskade man att man kunde.
Heléne

Anonymous said...

Du är fantastisk Gail, och dina hundar kan du verkligen vara stolt över. Det är roligt att följa era framgångar, det är nog nödvändigt att en hund inte hör ibland eller något, annars skulle det bli enformigt till sist./Mona

thisismylife said...

Ja agility hinner jag alltid med men vallningen behöver jag även vara mer "mentalt" närvarande i ;-) så den får stå åt sidan när det blir för mycket...
Lägenheten är så stooor jämfört med våra 42 kvm innan. Helt sjukt;-)