Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Monday, June 1, 2009

tiden räcker inte

jag förstår inte var tiden tar vägen ! det är så mycket att göra nu. veckan i stockholm gick bra. jag bodde hos sonen kjell i högdalen och det tog mer tid att komma till jobbet i sollentuna. uppe vid tuppen om man inte ska fastna på essingeleden. dagarna blir låååånga och tröttsamma. vi firade morsdag i torsdag på en restaurang i stockholm efter jobbet. texas long horn, och vilken god mat det var.
hemma på fredag via enköping och gunillas kvigor/stutar. gick hyfsad med träningen. lördag hade jag kurs för dalarnas VK. delning och lookback kurs med visselkurs som avslutning. det var säkert 30 grader i solen och jag fick en ordentlig solbränna.
på söndag hade jag bobby och barnen här på besök. jag och barnen var till udden och hälsade på derek, det kändes konstigt att inte hjälpa till på kursen.
i morse var jag på jobbet i byn klockan 8.30. det blev ändrade planer för min vecka . jag ska inte jobba tisdag så jag bestämde att efteranmäla hundarna till NN1 i örbyhus.
jag tänkte sätta upp en ny hage till fåren hos karl gustav i hultebo. han förklarade var jag kunde ha mina får och jag traskade iväg och la ut c a 500 m flexinät innan han kom och påpekade att jag hade tagit fel fält. det var inte ens hans mark!!! SUCK. don och jag hade varit ute i drygt 2 timmar i gasande sol förgäves. det var bara att plocka upp allt och åka hem . jag kände inte för att traska runt en hage till.
jag ska packa (som vanligt) och åka på 3 dagars tävlingar till örbyhus. det är NN1 på tisdag och NN2 torsdag/fredag
just nu sitter jag och känner doften av syrenen i min birså (stavas det så?) det är helt underbart. jag hoppas bara att inte rhodedendron inte blommar över innan jag kommer hem.
återkommer med resultat

3 comments:

Anonymous said...

Ett hektiskt liv du lever. Hoppas du hinner med att njuta också. Stort lycka till på nötterna.
Heléne o Lexa

Anonymous said...

Nä det stavas berså:-) Tror jag..
Ringer och hör hur det går, skall tävla i norr i helgen själv.
Kram Nina

Ann said...

Hej! Idag har Peg vallat nöt..Vi "hittade" 2 ungstutar i fårhagen som hade varit på rymmen sedan i fredags, no problems sa hon och fixade in dom i en annan hage och i morgon ska vi ge oss på att försöka lasta upp dom på vagn så att dom får åka hem igen:)
Ha det gott
Ann