Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, July 10, 2009

nothing happening

just nu händer ingenting. jag tränar inte hundarna, tävlar inte. den enda jag gör är JOBBA. det är synd om hundarna men det är bara att gilla läget tyvärr.
det har regnat oavbrutit i hur länge som helst !!!!! fåren har jag flyttat till sommarbete där gräset är meterhögt och karl gustav (den snälla bonden) ska fixa så att djuren kan gå in under ett riktigt tak.
jag har en veckas jobb kvar här hemma och sedan är det tillbaka till stockholms lunken. jag har fått ett litet städ jobb till på hästa gård i kista hos tom meurling. bra för mitt bankkonto :0)
mina planer för Liz och england är lite ändrat. jag ska inte åka och hämta hem henne själv. det blir ganska dyrt och tidskrävande så hon ska flygas hem. det går på drygt 6000 kr men det är ändå billigare än att ta ledigt en hel vecka (utan lön) bensin baggbron-keswick t/r plus färja biljetter till mig och bilen. och inte tala om slitage på min lilla kangoo.Time Now Peg och matte Sandra Björkenius

6 comments:

Anonymous said...

Har saknat dina inlägg. Låter inte alltför kul med jobb hela tiden but "a girl got to do what a girl got to do" (ha överseende med utländskan) Hoppas du snart får lite tid över till annat kul.
Ha det bra / Heléne

Anonymous said...

Tack för dina kommentarer på min blogg. Du är så vänlig och omtänksam mot mig, det uppskattar jag mycket, men du skulle behöva vara lite snällare mot dig själv också. Jag blir riktigt rädd när jag hör hur du jobbar, jag vet hur det är att vara tvungen att kämpa för att få ekonomin att gå ihop. Är det sedan jobbigt även på andra sätt är det lätt att "bränna ut sig". Vi måste nog varva ner både du och jag och ha lite roligt istället./Mona

Anonymous said...

Håll ut!!! någon gång blir det bättre//anita

Annica said...

Hej Gail! Hur gör jag för att köpa din vissel CD samt en A1 pipa? Vill gärna köpa 1ex av varje.
Med vänlig hälsning Annica Lundell

www.revolts.se

Annica said...

Hej igen Gail!
Har försökt att sätta in pengar på ditt konto i dag men tror att jag skulle behöva Nordeas clearingnummer för att det ska fungera. Har du möjlighet att skicka det till mig så ska jag försöka igen. Mvh Annica Lundell

thisismylife said...

Ha en skön helg med familjen, det ska vi också ha. Ska se när vi kan komma igen, det var så härligt!!!
KRAM
Ps. vi ses väl nästa vecka som planerat och gör du vet vad? *fniss* ska bli spännande!