Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Saturday, August 15, 2009

brrr

nu på morgonen har vi 5 grader i baggbron. det är bara att ställa in kortbyxor och sandaler för i år. är det tomas ledin som sjunger "sommaren är kort"? i år har det varit nästan ingenting.
kantareller har jag plockat, svarta vinbär och blåbär. nu finns det massor med saft i kylen och mycket C vitamin inför vintern.
jag läste på min facebook att min moster valerie har fått svin influensa. hoppas att hon klarar sig.
träningen av hundarna har varit obefintligt ett bra tag nu. jag ska flytta tillbaka fåren imorgon innan jag åker till stockholm men jag hoppas att jag hinner med lite träning lite längre fram. jag har frågat om KM nöt på klubbens forumet men det verkar som får vallning är viktigare. det är synd tycker jag att vi inte kan ha mer nöt aktiviteter typ kurser träffar och t o m tävling.
min syster och hennes son lee kommer på fredag och stannar 10 dagar, jättekul

No comments: