Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Wednesday, February 24, 2010

oh what a beautiful morning




även om det är svinkallt ute och snö upp till midjan kan jag inte mer att njuta av det vackra väder. jag gick en lång promenad med hundarna på skälsjövägen igår. den är plogad och det var hur lätt som helst att tar sig fram. jag tror att hundarna tycker samma sak, det är svårt att "plöja" sig fram hela tiden.
jag var på taket igen i måndags och skottade ner MYCKET snö. det känns skönt att kunna får bort den innan taket rasar, inte för att hus taket skulle rasa men altanen är inte lika stabil.
nu ser jag fram emot våren och allt vad det innebär. fåglar som återkommer till sverige, lärkan stackaren. var ska den tar vägen med allt snö. nya får ska inskaffas, det är första gången på länge som jag inte har haft får men den här vintern är jag mycket tacksam för det. nu slapp jag bära vatten hela vintern och hämta hö.
jag har bokat in mig på kurs för peter helén till sommaren. han ska hålla får och nötkurs för SDV. ska bli kul. det var länge sedan jag gick kurs för en svensk instruktör. jag är så präglat av derek scrimgeour och hans metoder, det passar mig så bra att jag vill inte ändra riktning. självklart plocka jag upp lite här och där av andra men det är dereks metod som ligger i botten

1 comment:

Anonymous said...

Jag vill också kursa. Hoppas det finns får(fniss)platser kvar.
Heléne