Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Monday, February 15, 2010

våren

idag droppade det ifrån taket mitt på dagen. i och för sig inte så många droppar men ändå. det går i rätt riktning.
jag är ledig idag och hade bokat in träning med mina hundar på bråfors alldeles ensam. när man har 3 hundar och oftast nån egen uppfödning med blir det inte så mycket för mina egna hundar. det kändes lyxigt idag att kunna köra alla 3. jag kör inte så långa pass med mina hundar, tänker mest på fåren och det kändes riktigt bra idag
jag ställde 2 grindar i varje hörn så att fåren fick passera bakom. bra sätt att träna drivning när man kan stå i mitten och vissla hunden runt ytterkanten i lugn tempo. jag körde i 2 timmar och som tur var kom gunnel grundfeldt, eftersom min j...a bil ville inte starta grrrrr behövde jag hjälp att putta igång den ,STORT TACK gunnel.
jag ska tillbaka igen på fredag kl 10 eftersom jag börjar på jobbet kl 14

1 comment:

Anonymous said...

Härligt att få ge dom en genomkörare. Tänkte faktiskt på det i fredags och det var också det enda som inte kändes 100% i min kropp. Att inte du tilllät dig att köra fullt ut. Men jag förstår också intresset för sina egna avkommor. Själv tog jag också en tur med tackorna. Dock av något mer panikartat slag./ Heléne