Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Tuesday, August 17, 2010

ändrade planer

som vanligt kan man säga. jag har fått ett nytt schema och helgen den 11 september ska jag jobba, suck!!!!!! det är bara att försöka försvara titeln som klubbmästare på nöt med nap som gäller. jag har vunnit med don och liz 2008/2009 och det kunde vara kul att vinna med nap.
i helgen var ylva berggren och jag med hundar till storslätten utanför grangärde på fårensdag. www.fårfolket.se
vi gjorde vallhundsuppvisningar och det var mycket uppskattad av publiken.
tyvärr så var det KM får samma dag men Ylva och jag valde att representera klubben istället. vi är inbokad till nästa år och jag hoppas att det inte går på samma dag som klubbens träffdag.
jag var "fårvakt" åt udden före veckan och fick samla ihop fåren varje morgon. det nya fältet är STOR och kuperad. jag tror att den är c a 16 hektar. det känns häftigt att kunna skicka hund längst bort i hagen och den kommer gående med hela flocken. hundarna fick turas om att samla ihop fåren varje dag och ibland fick dom göra look back. udden har en liten besättning pälsfår som inte hänger ihop med åsenfåren och det gäller att hunden är på alerten.

No comments: