Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Saturday, August 21, 2010

regn, sol och mer regn

men inte så mycket kantereller :0((
jag har köpt in ved till vintern. jag hade c a 3 kubik kvar ifrån före året och nu har jag köpt in 11 kubik till!! du kan aldrig har för mycket ved. det blir värmt och skönt i min stuga till vintern.
min syster har köpt hus här i baggbron och hon ska installera en braskamin, mer ved att beställa!
yngve och jag skulle har åkt till gunilla och tränat på hennes kvigor men det blev inställd. en ko skulle slaktas och styckas och hon hade inte tid. vi fick åka ditt själv om vi vill men det är roligt att träffa henne också.
nästa vecka börjar min semester :0) på onsdag ska jag åka över till anita och per och hälsa på max och ted. ska bli kul att ser hur dom reagera på får. erika var här med nip före veckan och jag kan bara säga "vilken hund" det blir nåt om ett par år. han har så fin djurkänsla och en motor som heter duga. han är bara 14 veckor men han vet vad han ska göra med fåren.
jag åker till åland på fredag och sedan kommer min syster och hennes man på måndag.
tänk att jag kan tar sovmorgon i drygt en vecka!!! men om liz får som hon vill blir det ungefär kl 06.30 då börjar hon kasta sina ben runt på golvet i köket. ett bra sätt att få mig att gå upp
nu ska jag äta frukost innan yngve och maggan kommer hit för att träna

No comments: