Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Tuesday, December 28, 2010

snart 2011

nu är julen förbi, vad fort tiden går!
Mae gör framsteg. hon har förmodligen inte gått med koppel och halsband innan och det tycker hon inte om att göra heller. hon försöker att dra hela tiden. hon kommer inte på inkallning. jag har en lina på henne som jag knyter runt midjan. hon får springa lös och vi träna inkallning.
hon är inte rumsren. hon har varit en kennelhund tills nu och hon har gjort sitt när det kommer, men den biten är lätt fixad.
hon är en snabb liten vässla som försöker att valla dom andra hundar,"that´ll do" har hon hört flera gånger.
jag har åkt spark med henne, inte uppskattad första gången. hon satt på rumpan och åkte kana i c a 100m men nu springer hon så glatt bredvid.
jag släppte henne på får en gång, mycket tänd. men jag ska fixa den sociala biten innan det blir mer får

jag fick en julklapp av bobby och kjell. en mobiltelefon. den heter HTC Legend. WOW vilken telefon. en android med alla möjliga finesser.
eftersom jag inte kan se på tv spelar jag mycket på min WII. jag har en skiva som heter WII Party och där finns ett spel som heter gridlock. puh vad svår den är. min syster och jag var uppkopplad på skype och vi spelade samma spel, jättekul. man kan säga att vi spelade wii online kanske. vi kom upp till den 30 nivå. bra hjärngympa

3 comments:

Anonymous said...

Hej Gail
Gott Nytt År. Gratttis till din nya tik. Hoppas att det blir bra. Kennelhundar är svåra att få rumsrega, den uppfattningen har jag. Men det går nog om man är riktigt envis.
Vill också tala om att Troy är avlivad, pga sjukdom. Tog bort honom den 13 dec. Sorgligt, mycket sorgligt. Men det är verkligt.
Lycka till med Mae, eller vad hon ska heta.
Yvonne

Anonymous said...

Verkar som om du fått något att bita i, fniss ;-)
Men det klarar du, om någon.
Gott Nytt År
Kram Heléne

Jenny said...

En legend, precis som jag! Now you´re a legend!!!!
Kul med Mae;-) Spännande!