Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, March 25, 2011

tävling

Suck!!!! jag vill så gärna tävla med mina hundar. men det är så dyrt. inte nog med att det finns en veterinäravgift på anmälningsavgiften, bensinpriset stiger hela tiden. den är säkert uppe i 18-20 kr liter snart. jag har anmält liz till en av SDV s tävlingar till sommaren. det är hos shania i sandviken och då kan jag passa på att träffa andra klubbkompisar. det är bara en IK1 men eftersom jag inte har råd att flänga land och riket runt avstår jag ifrån andra tävlingar. jag ställer så klart upp i KM Får och Nöt. jag måste försvara min titel som KM Nöt vinnare 2008 2009 2010. jag kanske ställer upp med Mae till hösten, who knows!
jag var till bråfors idag och tränade hund. det var en mini kennelträff. det blev Dot Lyn (Don-Liz) max ted nip och kit (troy-liz) kit är inte tänd ännu men dom andra, WOW! speciellt max och nip. fina hundar med mycket vallning i.
jag körde mae, nöjd med henne. vi måste komma ut på större plats snart. det kliar i visselpipan!!!!!!

angående min elräkning, jag ringde till öresundskraft idag (mycket trevlig personal) och fick ett nytt avtal. det heter minipris tror jag och det är jag mycket glad för, heja heja och boooooooo vattenfall

1 comment:

Helénes klotterplank said...

Ja, det är dyrt. Och att cykla till tävlingsplatserna, som oftast ligger många, många mil bort är inte att tänka på. Kul att dina valpar gör gott ifrån sig. Hoppas få se några av dem i sommar, OCH lilla Mae förståss. Ha det gott