Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Monday, May 9, 2011

sommar sommar sommar!!

fast jag skulle inte säga nej till regn just nu, på natten iallafall.
jag, yngve och maggan flyttade mina får över stora vägen till the green green grass of home! maggan hade koll på vägen, yngve gick först med thea och jag efter med liz och det gick jättebra. det är ganska många timmerbilar som åker på den vägen och jag skulle inte gärna krocka med en.
jag gjorde hamburgare till lunch med rubarber smulpaj till efterätt. anita som köpte max och ted i liz sista kull kom med en kylväska före veckan fullt med godis! hon är med i http://www.gronahagarskott.se/
hamburgarna är nästan 100% kött, brödet är gjort på dinkel mjöl. nyttigt till 1000!
jag har bytt bort killiebrae mae!
jag vet inte vad det är men jag tycker inte om henne. hon är fin på djuren, snäll mot andra hundar och människor men nåt är det iallafall. erika mattsson som köpte time now nip och jag bytte hundar före veckan. hon fick med sig mae hem och jag får hem nip när jag kommer hem ifrån åland nästa vecka. han är inte rabies vaccinerad så han måste stanna hemma.

1 comment:

Helénes klotterplank said...

Hoppsan hejsan, här händer det grejer ser ??, läser jag. Hoppas du får det bra på Åland. Kommer att sakna dig i Bråfors men vi får försöka klara oss ändå. Lycka till med nya hunden.