Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Sunday, September 28, 2008

hundar, hundar och mer hundar

det var ett tag sen sist. det har varit så mycket på gång så blog skrivning har varit sist på listan "things to do"
nu har jag en ny borradbrun, värmt vatten, en värmluftspump (blligare elräkning) nymåladhundgård(ny hundgård) lagt om taket på friggeboden och hunnit träna mina hundar.
eftersom mina får är på annat ort för tillfälligt är jag tvungen att åka runt lite överallt och träna på andras får.
Jag körde lookback träning med nap på peter nilssons får. den var "nästan" som karin mattssons med sammie i VM final. han är så klockren på det.
liz har blivit nästan olydig !!!!!!! hon tågar på och det får hon göra. kul att det blir fart på henne.
don är en absolut pärla. han kan flytta vad som helst den hunden.
vi har varit till allan och eva, bråfors, yngve aller, ulla karin i st skedvi, peter nilsson.
hos ulla karin var det mer praktiskt arbete som gällde. hon hade får på rymmen, bagglamm som sprang in till tackorna. don fick jobba så att baggarna höll sig borta ifrån tackorna i samma hage. hagen ligger vid dalälven och det är lite tricksigt att driva bort en liten flock längst vattnet. det gick bra och rymmarna har bokat sina egna biljetter till slakthuset.
hon körde med sin egen ben på den stora flocken ned bagglamm. han är riktigt läcker den hunden.
idag ska jag till yngve och vi ska köra med "lilla" don i hans 25 :a han har bara träffat kor och är bara måtligt intresserad.
mer rapport imorgon, kanske

1 comment:

Anonymous said...

Oj ,vad du sliter och stå i. Mycket har blivit gjort.
Kul att hundarna går toppen./Heléne o Lexa