Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Thursday, September 4, 2008

lite av varje

jag är i stockholm den här veckan och har med Nap1 Nap2 och Liz. Don är hemma hos husse. vi var till hästa gård i måndags och flyttade fåren till en annan hage. jag använde Nap1 och Liz eftersom det är lite knixit runt gårdsplanen. blir det fel kan fåren hamnar ute på vägen som går till sollentuna!!!! det gick bra men jag fick med mig en hund till, toms nell ville vara med men hon fick gå kopplad eftersom hon inte lyssnar på mig. det kom en kille på cykel som skulle absolut cykla igenom flocken och tyckte att vi var i vägen. han hamnade mitt i allting och förstod till slut att det var bäst att vänta tills vi kom inne i hagen. fåren skulle igenom den hagen och in till "ekhagen" och hästarna tyckte att det var jättekul med får och hundar som sprang in i deras hage.
det är den enda hundarna har gjort utom att vi har tagit långa promenader. jag ska förbi gunilla på fredag och köra nap1 och liz på hennes nöt. vi ska tävla km-nöt på söndag där jag ska köra 4 hundar. mina 3 plus ben. ska bli kul
på onsdag åker jag till wales och VM. det ska bli riktigt kul. jag var där 2002 när det gick i bala.
jag har köpt kablar till videokameran som jag fick av min bror och jag ska filma så mycket jag kan

3 comments:

Anonymous said...

Så duktiga ni är, du och dina hundar. Ni klarar upp de flesta situationer tror jag. Och så roligt att du tar dig tid att göra saker som du trivs med, som att tävla och att åka till Wales t ex. Du lägger väl ut filmerna på hemsidan så vi får titta på dem. Ha det bra, Gail, det är du värd./Mona

Anonymous said...

Lycka till i KM och ha så kul i Wales. Själv har jag som bekant koskräck och får gå till jobbet i stället för att åka på VM.
Suck!/ Heléne o Lexa

Ewa said...

Grattis till dubbelsegern i KM Nöt! Snyggt jobbat!