Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Saturday, August 30, 2008

mycket på gång

nu har jag en ny brunn på tomten. killarna var där igår och borrade ner till 85 m, det ska bli skönt att slippa bära regnvatten i hink.
jag har varit ute i skogen med hundarna och hittat rätt så mycket kantereller, jättegott!!
hundgården är nästan klar. det är bara målning med faluröd som fattas.
nap den mindre är ganska så energisk, han vill gärna SPRINGA överallt när vi är på promenad, men nu är det koppeltvång som gäller. här ska det inte springas hur som helst. han är en trevlig individ som anpassar sig ganska fort in i familjen. jag har släppt honom 3 gånger på olika flockar. han är som en 8 veckors valp i början men när han lugna ner sig är han fin.
jag kommer att sälja honom så fort jag hittar rätt köpare. det är inte rätt mot stora nap att har honom kvar. jobbigt när man ropar nap och en hund kommer på en gång och den andra har andra planer. han kommer när man ropar men det händer ibland att nått annat är roligare. jag har inte tid att tar 2 promenader varje gång.
vi åker till wales den 10/9 ska bli kul

1 comment:

Anonymous said...

Lyckost som hittade mycket kantareller. Vi var i Uppsala igår i en ganska stor skog som normalt har bra med svamp. Efter en timmes promenad hade vi hittat EN! kantarell. Men hundarna uppskattade skogspromenad i en ny spännande skog i alla fall.
Hälsn
Cathy