Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, March 20, 2009

home at last

det är helt underbart att vara hemma igen. man blir tokig(are) efter en vecka i stockholm. i onsdags hörde jag lärkan och tofsvipan, spring is in the air :0)
rörmokaren bengt var hemma hos mig när jag var borta och fixade ett filter på vattenpumpen. det finns MYCKET järn plus att vattnet luktade MYCKET illa. vattenprovet visade att vattnet var tjänligt men det gick inte att dricka. det gick på 42 tusen men vatten måste jag har.
imorgon ska jag klippa mina får. jag hörde på radion att det ska bli fint väder och då måste jag passa på.
på söndag ska jag åka till glanshammar och träna mina hundar, UNDERBART !!!!!! jag vill se gräs under fötterna på mina hundar, träna långa fråndrivningar och hämt. jag har också bokat eriks fårhus 4 dagar nästa vecka.
nu ska jag bara sitta och koppla av
see you

3 comments:

Anonymous said...

42 lakan??? Himmel och pankaka!!
Vi ses på söndag! / Heléne

Anonymous said...

Oj, det var dyrt. Men som du säger, vatten måste man ju ha. Förstår dig att du blir tokig efter en vecka i Stockholm. Vi bor ju lite utanför men ändå. Det blir mer och mer kringbyggt här ute också. Dags att flytta tycker jag. Men vart, det är ju frågan :-) Det är just nu bara is nästan överallt i skogen där jag går med hundarna, inget kul. Men det är plusgrader så det lär väl töa bort.
Ron är i Manchester över helgen med några kompisar, fotboll förståss.
Ha det gott och ha en trevlig träningshelg.
Cathy

Anonymous said...

Hi,
We have had a nice sunny day today. Only problem at weekends are too many people out in the woods and with them rather too many not so nice dogs. It is too icy most places still as well.
Ron is not a united fan, heaven forbid :-) city plays today so there is still hope.
Hope you had a great days training.
All the best from Cathy and doggies