Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Saturday, March 14, 2009

peace and quiet

imorse åkte barnbarnen hem och OJ vad tyst det blev. det är vid såna tillfällen att jag känner av mina nästan 56 år. det tar på kraftarna när man ska underhålla 2 små barn i en vecka.
den första timmen satt jag bara och inte gjorde nånting, men det kan man inte göra hela dagen. jag åkte till nils åke och köpte hö till fåren. efter det åkte jag en bit inne i skogen och ställde bilen. sen gick jag och hundarna en bra bit på vägen. inte en enda bil, inte ett enda ljud. det var så avkopplande.
när jag kom hem tog jag fram yxan och satt igång med lite "hårt arbete" jag huggade ved som skulle räcka i 2 veckor. det kändes ganska mycket i ryggen. för många år sedan råkade jag ut för en otäck ridolycka. jag fick en häst över mig när den reste sig på bakbenen. jag satt kvar på hästen när den ramlade baklänges och fick en spricka på bäckenbenet. jag känner av det ibland och det gör ganska ont.
jag åker till stockholm imorgon och ska jobba hela veckan men nästa helg åker erika och jag ner till karl erik tibblin och ska träna hund(ar) det är bra med eriks fårhus på bråfors men jag har abstinensbesvär när det gäller hämt och fråndrivning. det är på lördag och på söndag har klubben träning i glanshammar hos ann charlotte.
jag fick ett stipendium genom Södra Dalarnes Vallare för "lovande nötvallnings ekipage" och då har jag bokat Maria Nyberg en hel dag i Maj. det blir bara hon och jag och hundarna. maria har mycket stor erfarenhet av nötvallning och jag måste lära mig hur djuren fungerar. sedan blir det kurs med peter helèn för nötinstruktörer, datum ej fastställt ännu.
nu ska jag slänga mig ner i soffan och läsa en stund. jag har ingen TV kanaler men massor med böcker

3 comments:

Ewa said...

ta med gummistövlarna när ni ska träna, vi mötte våren och framförallt leran i helgen ;-)

Kul med alla kurser och träningar, jag vill också ut på ytor. Har liksom lite att träna på ;-)

Anonymous said...

Jag...!!!? coach i nötvallning!?!!
Hur skulle det se ut???
Jag som har koskräck.
Skulle skräckslaget skrika,
-Spring Gail!, nötterna kommer.
Men jag håller i alla fall tummarna för att din säsong blir lyckad.

Anna/Kioskis said...

Vad kul med stipendium, grattis! Låter otäckt med olyckan, fick en pensionerad galopphäst över mig på ett liknande sätt för ett par år sedan men jag klarade mig med blotta förskräckelsen.