Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, May 8, 2009

det händer mycket

7 stk lamm har dimpat ner, en blev adopteread av sin mormor men hon fick flytta tillbaka till sina mamma.
träning hos gunilla gick bra. lilla don gör stora framsteg
vi var till bråfors igår e m och jag var mycket nöjd med mina dogs.
imorse sågade jag upp sista veden och klyvde en del innan det började regna.
jag skulle vara hos yngve kl 13.00 men hade så mycket att fixa så vi bestämmde att skjuta fram det till kl 14.00
liz höglöper och hon ska paras
jag slängde mig i bilen och åkte mot söderbärke över malingsbo. det blev stopp på vägen p g a en bilolycka. bilen hade voltade av vägen i hög fart och landat på taket. det var 3 unga killar som fanns med, 2 sprang omkring utanför bilen och skrek att kompisan var död. 4 killar vände på bilen och taket var intryckt på passagera sidan. han som satt där såg inte så bra ut. en kille höll i hans huvudet som blödde ganska mycket och jag höll i bildörren som gick igen hela tiden. det kom 3 ambulanser och 2 brandbilar. brandkillarna klippte bort taket och han lyftes ut baklänges. jag står och hålla i bildörren hela tiden och ser hur alla jobbar. vilka duktiga människor och vilken teamwork. han levde när han åkte den unga killen men jag vet inte hur det gick för honom.
vägen skulle stängas av ett bra tag så jag vände bilen och åkte hem.
jag tänkte på pojken och hans familj, vilken tragedi för alla. jag hoppas att han klarar sig och att han som körde inte mår alldeles för dåligt heller
nu ska jag ut och kolla hur det ser ut hos fåren, 2 kvar att lamma

1 comment:

Anonymous said...

Usch vad du jobbar Gail, och vilken hemsk upplevelse. Synd om alla killarna, hoppas alla tre klarar sig utan men.
Och jättemycket tack för senast, det kändes väldigt bra att sitta där vid brasan hos dig och fika. Det är sådant man behöver när det är jobbigt./Mona