Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Wednesday, May 6, 2009

lite skryt

nu ska jag skryta om mina hundar.
igår åkte jag förbi gunilla med mina 3 och "lilla don". Don den stora är sååå kraftig på nöt. han satt alla på plats och skötte sig exemplariskt. nap gjorde jobbet som en nöthund ska och liz (tyvärr) gjorde bara ett hämt. lilla don var riktigt duktig. jag hade honom kopplade i början eftersom jag inte visste hur han skulle reagera, men hej o hå vad bra det gick. jag släppte honom omgående och han skötte sig JÄTTEBRA.
Tom ifrån hästa gård ringde och ville ha hjälp att flytta 50 tackor och c a 100 lamm !!!!. liz och azarinas cap fick vara stopp hundar vid sidan och don o nap vallade fram flocken, det var ett 30 tal lamm som blev efter och visste inte var dom skulle.( lamm är svår att valla ) mina hundar skötte sig så jäkla bra mot lammen. stolt räcker inte att beskriva hur jag kände mig efteråt.
nu har jag uppgift att valla in alla djur så att det går att flytta runt flockarna till sommaren.
imorgon ska jag till gunilla igen på f m , bråfors på e m. på fredag ska vi till yngve aller och på lördag ska jag till christine i borlänge och valla hennes nöt.
what a week
glömde att årets första lamm kom igår. en liten svart tacka. one down 5 to go

5 comments:

Yvonne said...

Hej Gail
Tack för besöket på bloggen.
Vad roligt att det går bra för dina hundar. Det är alltid kul att känna sig nöjd.
Sitter här just nu med bokföringen så jag får känna mig nöjd över att jag inte gör den i det sista momangen.
För mig är lamningen över. 96 lam blev det tillslut.
Men dom kommer inte ut förrän om några veckor.
Ha det så gott så ses vi kanske när Derek kommer. Åker dit 30-31 maj.
Hälsa Azarina så mycket från mig
Yvonne

Lena W said...

Hej kul att du ska para Liz igen, vem ska bli pappa till valparna denna gången?
Det ska bli spännande att testa Rambo på nöt hos Christine.

Läste på forumet om forskningen om HD att det kan visa så olika hur man sederar hundarna och vem som läser plåtarna.
Det är en intresant läsning

kram Lena

Anonymous said...

Klart du ska skryta. Om man nu ska kalla det att skryta när man igentligen bara berättar hur det ligger till. Dumt ord.
Själv skulle jag ha varit lika stolt om det vore mina hundar. Vi ses i Bråfors. / Heléne

Anonymous said...

Du gör alldeles rätt i att skryta över dina hundar. Hundarna är jättefina och duktiga och du är en superduktig förare, du har all anledning att vara stolt. Jag har en känsla av att ni kommer att gå långt....../Mona

Anonymous said...

Tack för väl valda visdomsord. De tar vi med oss. Hälsningar en något
skamsen Heléne