Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Saturday, October 24, 2009

nu har liz och jag tävlat igen

och det gick mycket bra.

utgång 15p Slow starter, dubbelkommando, stannar kort
(det kan hon inte har gjort eftersom fåren startade spikrakt!)

upptag 10p .....SPIKRAKT.....

framdrivning 20p Överlägset finast idag

fösning 16p Krokigt
(hade en grå tacka som blev efter hela tiden)

drivning 9p Vingligt

fålla in 1p Flera försök
(fåren var på väg rakt in när en bestämmer sig för att tar den långa vägen runt istället, klantigt av mig grrrrr)

delning 10p STRÅLANDE

totalt 81p av 100
mkt fin uppvisning av förare och hund. otur vid fållan
.......................................................................................................................................
jag är mycket nöjd med hundens insats, föraren kan har gjort ett bättre jobb.
jag vet inte vilken placering jag fick eftersom jag fick sticka tillbaka till jobbet

4 comments:

Anonymous said...

Grattis Gail, det var väl ett bra resultat, det måste du vara nöjd med, speciellt med tanke på att du stressade iväg i en paus från jobbet. Liz är duktig trots löp och allt. Övriga bra saker: Att Shania alltid ger kommentarer (och alltid är positiv) tycker jag är jättebra och att resultatet kommer ut på webben så snabbt tycker jag också är bra.

thisismylife said...

Superliz!!!

Anonymous said...

Jamen Gail, du vet väl att hunden ska stanna kl. 12 oavsett??? Detta har drabbat mig så många gånger också. Hunden känner av och VET var den ska göra ett upptag, men blir ofta straffad, för sin djurkänsla..

Unknown said...

Glömde;
Hälsningar Susanne J.