Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Sunday, October 18, 2009

we did it again

Liz och jag vann KM Nöt idag.
jag fick gå först med don och gruppen var mycket svår. det var stark drag tillbaka till fållan och han kämpade som en galning med att hålla kvar djuren på banan. det var inte att tänka på linjer. vi kom runt efter mycket om och men med 62 p, bra kämpat och med kommentar ifrån domaren "mission impossible" mycket svår grupp
sedan var det nap och det var inte mindre svårt för det. han kämpade så gott han kunde men tiden var ute vid tratten.
liz fick 5 p avdrag i utgången, (stannade kl 1) men sedan var det fullt på alla moment, fösning drivning tratt och delning. hon är så underbar att köra. hon fixar det mesta själv, djuren gick undan för henne i lugn takt och vi fick 105 p
Time Now Sid och Time Now Lyn gjorde debut i nöthagen och det gick gallant för bägge två, klarade alla moment utan större problem

5 comments:

Anonymous said...

Stort Grattis!! /Heléne o Lexa

Mackan said...

Grattis igen Gail!! Supersnyggt med Liz!! Grabbarna dina kämpade bra med. Vad kul för dig att Time now valparna visade framtassarna.
Ursäkta att jag spann med i Shanias "lögn" om fel väg. hihi, ville inte förstöra spänningen.

Ha det gott och sänk värmen inomhus. ;)

Anonymous said...

Stort Grattis!
Snyggt race ni gjorde.
Ewa o Tea

Anonymous said...

Weeeee grattis!

Anonymous said...

Grattis till både dig och hundarna. Jag har ju alltid sagt att dina hundar är fantastiska. Kul att valparna också är så duktiga. Skulle jag ha en Border Collie så skulle jag vilja ha en valp efter Liz.