Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Thursday, October 1, 2009

time goes by

jag har anmält mina hundar till KM Nöt den 18/10 och IK1 i bråfors den 24/10. jag jobbar den 24/10 så jag hoppas att jag kan klämma in ett par hundar.
jag har inte tävlat så mycket i år och i ärlighetens namn så saknar jag inte det heller. dyra anmälningsavgifter (250 kr per hund per start i NN2) bensin och sedan den eviga jakten på poäng till olika tävlingar. inte för jag jagar poäng själv men man blir ganska trött av att läsa om alla andra som gör det.
jag har fått ett ennat perspektiv på livet sedan alan gick bort. jag ska inte utsätta mig för stress och otrevliga personer. jag ska ha mycket roligt med mina hundar även om det inte är så mycket vallning just nu.
fåren ska till slakt nästa vecka, kommer att saknar den bruna tackan. hon är född 03 och har varit som en hund i familjen. barnbarnen älskar henne.
valpen är avbeställd. den tilltänkte hane dög inte åt tiken (lite som liz) och den nya hanen känner jag inte till, bara att den är efter bobbys joe
jag har gjort massor med sylt, marmelad och chutney. lingon sylt, plommon marmelad och green tomato chutney. jag fick plocka sviskon (typ av plommon) hos magnus och gjorde en "fruit cheese". man kokar som med marmelad men innan man lägger in sockret ska man pressa allting genom en sil, lägg in sockret och koka som vanligt. jättegott. jag gjorde min egen blandning till Julens "mince pies" det kan du läsa om på internet. otroligt gott, traditionell jul efterrätt som egentligen ska läggas ut med en kopp varmchoklad till jultomten

2 comments:

Anonymous said...

Det låter jättebra Gail, att du har börjat tänka på dig själv, att du ska må bra och ha roligt. Det är viktigt att ta vara på livet, man har nog bara ett.
Ska du slakta dina får, jag som trodde att jag skulle åka till dig och valla hela hösten. Då får du komma till mig istället./Mona

Anonymous said...

Mince Pie, I'm so gonna miss that!!!!
Du vet att du är välkommen hit när du vill, Gail!
Kram
Anna Ö