Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Monday, November 9, 2009

blickar framåt


jag vet att jag är ute tidigt men jag tycker om att planera och har iordning allting. jag har sökt igenom många hanhundar till liz, inte så mycket på tävlingsresultat men individen och släkten. tyvärr är det allt för ofta (tycker jag) att många välja sina hanar efter tävlingsresultat. en duktig förare kan dölja brister i en sämre hund och gör att den ser ut som världens bästa vallhund. jag vill gärna se att hanhunden är minst 3-4 år och har avkommer som visar att det är vallning i blodet.
hunden heter Rob, ägs av roger nilsson. han är bror till crilles floss och björns dot. han har många fina avkommer, eva karlssons knut t ex och är min typ av hund.
jag såg honom på SM och tyckte om hans sätt att handskas med fåren
liz kommer att löpa i mars och om ingenting annat händer styr vi mot skåne

4 comments:

Anonymous said...

Spännande, spännande!!
Håller med om att bra förare kan dölja brister. Frågan är bara.
Hur sjutton blir man en så bra förare, ha,ha,ha.
Heléne o Lexa

thisismylife said...

Kurt heter Knut och är jättefin hund! Kul!
Kram

gail said...

jag ska ändra på namnet, sorry

Ann said...

Fast det finns en Curt som också är jättefin och 75% bror med Knut :)