Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Saturday, November 28, 2009

lite bättre

nu känner jag mig lite bättre. jag har draget mig igenom dom 2 sista veckorna, puh! bihålarna har varit det jobbigast. vad gör man med huvudvärk som inte går att behandlar med smärtstillande? gilla läget tyvärr. det är bara att vänta tills det släpper, det brukar tar ett par veckor och sedan var det hostan. jag sov ute på altanen i 2 nätter bara för att kunna sova utan att hosta. det var lite åt det kalla hållet men det var skönt.
hundarna har inte haft det så kul heller. vi har tagit många men mycket korta kiss promenader på min grusväg och vallning har varit inställt t.o.m. idag.
vi åkte över till söderbärke och tränade hos yngve och maggan. klart var vi ringrostiga men liz måste göra nåt inför tävlingen nästa helg.
sonen kjell har varit i spanien och hållit kurs i klättring. han var borta i 10 dagar och hans lilla alfons fick bo hos mig. han är lite åt det senila hållet men det gick bra. han älskar liz och hatar nap, hehe. han fick också gilla läget. han bodde ute i hallen men jag ställde grind så att han kunde ligga bredvid brasan
jag har varit utan dator ett tag också. jag sitter på jobbet och lånar magnus dator. måste kolla lite nyheter eftersom jag inte har tv hemma
min "susan boyle" skiva kom i torsdags. vilken vacker röst hon har. tänk att hon blev bemött på ett sånt sätt när hon klev upp på scene första gången. en riktig liten tant som hade inte köpt nya kläder på många år och inte varit hos frissan heller. men vilken röst hon har. nu skrattar hon hela vägen till banken efter den första skivan

No comments: