Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, November 20, 2009

sjuk sjuk sjuk

usch vad jag är sjuk. jag var nere i stockholm i helgen och blev smittad av mina barnbarn. jag har haft hög feber och hostar som en stor rökare (har aldrig rökt i hela mitt liv) men det absolut värsta är bihålarna!!!! att gå omkring med ständig huvud och tandvärk är inte det bästa. den värsta tiden är på natten när jag ligger rakt lång och allt samlas i huvudet, fyyyy 17 vad trött man blir efter att inte har sovit på natten. jag har bunkrat upp med alvedon, nässpray och medel som hjälper bihålarna.
vi skulle ha åkt till bråfors och tränat idag med det blev inställd, jag orkar inte stå ute hela dagen.
jag har en extra hund den här veckan, "the dog from hell" min sons pumi alfons. han är så kär i liz och tycker inte att nap ska komma i närheten av henne. det är jobbigt att behöva gå ut så många gånger om dagen men alla måste pinka och skita.
det går över snart hoppas jag och allting blir som vanligt igen
det är nu man känner av att man är själv. ingen som hämta in ved, lagar mat, pyssla om en (suck)

2 comments:

Anonymous said...

Fy, så trist! Hoppas de elaka bacillen drar som kos. Krya på dig.
Heléne o Lexa

Anonymous said...

Stackars dig. Är du vaccinerad? Är det svininfluensa? Jag skulle gärna komma och pyssla om dig men vågar inte, jag är rädd för att smittas. Hoppas du kryar på dig snart, det är jobbigt att vara tvungen att göra allt själv trots att man bara vill ligga inne. Jag brukar tänka att det nog är bra, man blir säkert frisk fortare när man måste röra på sig./Mona