Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, March 19, 2010

våren är på G

i natt hade vi PLUS grader i baggbron och snön smälter i ett rasande fart. jag åkte till fagersta med hundarna och tränade i 3 timmar alldeles själv.
först delade jag av 6 stk tackor, 3 svarta och 3 vita. resten fick vara ute. jag körde lite grundträning och sedan delning och lookback med alla 3.
nästa varv blev på hela flocken och vi körde sortering med 4 svarta tackor kvar. det gick mycket bra och hundarna skötte sig mycket bra. jag körde "skjutdörrs" metoden som derek har lärt mig. det är jättekul och mycket nyttigt att kunna.
en mycket viktig sak var att fåren var inte trötta eller stressade under eller efter träningen.
nu ligger 3 hundar och slappar på golvet. tyvärr så blev don lite halt på VF men det ser ut som han har slagit i en klo.

2 comments:

Anonymous said...

Är sååå avundsjuk. Låter ju hur kul som helst. Tänka sig...3 TIMMAR i himmelriket. Nu vill jag ha träningsbart! / Heléne

gail said...

nu på morgonen är don ohalt, skönt