Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Wednesday, March 24, 2010

våren, var är du?

jag tror att vi kommer att hoppa över sommar i år och går direkt till hösten. det känns så nu när det är snart april och det är så mycket snö kvar.
jag vill att det ska bli barmark
jag vill köpa hem nya får
jag vill träna utomhus
jag vill tävla
är det så mycket att önska?
jag var till bråfors igår och tränade, don fick tar första passet och var kanon bra. lugna flankar, direkt in vid delning och mycket bra vid sortering
nap är så jäkla fin. han är en aning för snabb i flankning men sköter resten med stort plus i kanten
och lilla liz är en riktig pärla, hon släpper ingen över bron i sorteringen. en markerad tacka (hon hoppar) försökte flera gånger att tar sig förbi men icke sa nicke (och liz)
heléna och lexa var med, kul med sällskap :) en mycket målmedveten förare som kommer att gå långt med sin hund

idag var jag till bildoktorn i skinns-berg och kom hem 3000 kr fattigare, hoppas att min 100 laps trädet börjar blommar snart, det behövs påfyllning i kassan.
imorgon ska jag till doktorn :0( har haft hjärtklappningar i c a en vecka. jag har normalt lågt blod tryck men nu känns det obehagligt när den bara rusar iväg.
och på fredag ska jag till bråfors och träna, längtar...............

2 comments:

Anonymous said...

En sak är i alla fall positivt. Ditt besök hos doktorn är inte lika kostsamt som bilens. Supertack för igår. Det var sååå kul. Lycka till med fredagsträningen och så håller vi tummarna för att våren står för dörren. / Heléne

Anonymous said...

Fattar inte att Nap inte gått i avel än..... Han är så otroligt fin hund både socialt och i vallningen.

När vet du om hon är på tjocken?

Kram