Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Tuesday, January 18, 2011

isigt ute

vägarna runt omkring här är bara glansis och det måste betyda bra sparkunderlag. det var fram till igår iallafall. grusbilen kom och förstörde för alla sparkförare. nu är det broddar som gäller. jag gick i över en timme på vägen och halkade inte en enda gång. den enda problemet med broddar är att man får så ont i fötterna efteråt. nu vet jag hur hästarna kända sig när dom fick vinterskor med brodd.
det händer ingenting på vallningsfronten just nu, men våren närmar sig för varje dag. då blir det mycket vallning för oss. jag ska ut och tävla i år, ska bli jättekul (tror jag) vi ska iallafall ut och besöka så många olika får/nöt besättningar som möjligt
jag ska gå kurs för derek i maj. jag tänkte att han kunde titta på mae och ger mig vägledning.
det blir lammning i april och med lite tur så kan jag 3 dubbla min besättning. nya grisar ska köpas in, roland och jag ska ha var sin gris över sommaren
nu blir det gröt och sedan en lång promenad med hundarna

No comments: