Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Wednesday, January 5, 2011

snow snow and even more snow


det finns för och nackdelar med snö.
hundarna är rena när vi kommer in, grusfritt i huset
det är ljust inne i skogen på kvällen när vi tar sista kiss svängen
MEN
det går inte att träna hund
alldeles för mycket snö
mina tackor är dräktiga= vallningsförbud
jag var till yngve och maggan i måndags
det fanns mycket snö i 25 an men vi tog en liten sväng
yngves lyn löper = don och nap kvar i bilen
lyn fick vara hållhund till Mae
Mae trodde att vallningen började med att "smaka" först på fåren.
MEN
hon hade missuppfattat det hela. jag fick säga åt henne en gång och jag tror att hon fattade galoppen.
hon är bara knappt 8 månader men det finns regler även i den åldern
hon kommer på inkallning nu, hon kan sitta kvar, hon letar upp mig om jag gömma mig i skogen. hon drar inte i kopplet om hon är själv.
när jag är ute med alla hundar har jag henne kopplad. hon vill gärna valla dom andra och det är en ABSOLUTE NO NO!
det ska bli kul när våren kommer. då kan jag träna på riktigt.

No comments: