Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Wednesday, January 19, 2011

träning

idag var jag iväg och tränade mina hundar. det tar tid när man har 4 stk. don fick börja och han körde på som vanligt. han är en kraftfull hund som kräver sin förare. jag gjorde samma sak med dom 3 äldsta hundar, stopp/flank och fram. nöjd med mina dogs.
sedan var det lilla maes tur. hon har en mycket fin attityd mot fåren, lugn och sansad. hon har fina naturliga flankar. jag balanserade upp henne hela tiden, lite höger lite vänster rakt fram. hon är inte 100% tänd och det skulle vara konstigt om hon var vid 8 månaders åldern. svansen låg fint slickat vid hasarna. jag vet också att hon kommer att "banga ur" flera gånger innan allt sitter på plats men hon ser ut att har dom rätta kvalitier. det kommer att tar den tid som behövs, jag har inte bråttom med henne.
nästa vecka styr jag mot stockholm, HELP!!!!! jag skojar bara. det var så länge sedan jag var där. jag ska på en avtackningsfest för tom meurling på hästa gård. jag måsta passa på att köpa tepåsar på kistagross

2 comments:

Anonymous said...

och träffa mig;-)

Anonymous said...

Läste i ett äldre inlägg att Troy inte finns längre,så tråkigt, vad har hänt?
Roscoe finns inte heller längre, fick ta bort honom förra veckan då han plötsligt blev dålig. Han var väldigt dämpad när vi hämtade hem hundarna från hundhotellet där de varit när vi var i Australien på jul semester. Blev väldigt mycket sämre efter knappt en vecka och vi åkte till Albano. De hittade inget på undersökning och skickade hem oss med rimadyl men han blev akut jättedålig på eftermiddagen och vi åkte in igen. Då röntgade de och hittade metastaser i lungorna. Inget fanns att göra. Han blev knappt 10 år och var frisk som en nötkärna hela livet tills nu.
Varifrån kommer din nya Mae förresten?
Hoppas vädret blir trevligare framöver. Det är isigt och halt lite överallt här också.
hälsn
Cathy och Witchy