Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Thursday, November 13, 2008

highland cattle

är i stockholm den här veckan och var till hästa gård i tisdags. tom har c:a 40 highland cattle som är inne för vintern, eller nästan alla. det finns 2 stk små som inte vill in men det är en annan historia. han har en mycket bra utedrift. det är verkligen servärt. vi stod på baksidan och tittade "ner" på djuren och liz och nap var mycket intresserad. den är uppdelad i 3 avdelningar och varje avdelning har 2 delar. djuren går en trappa upp till foderbordet och sen finns det en liggavdelning.
det är mycket häftiga djur med sina stora horn och lång päls. vet inte om jag skulle ville släppa in hundarna till dom men det är också en annan historia.
nu till helgen ska vi tar ner träden på tomten. jag har en kille ifrån sveaskog som fixar det åt mig, han är faktiskt min granne :0) hoppas att det inte blåser och sedan på söndag kommer janne och kopplar in min tvättmaskin och träna sin hund

1 comment:

Anonymous said...

Japps, din granne går inte av för hackor, minns jag ;o)
kraam på dig Gail, hoppas allt är bra!!!
Lottie