Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Friday, November 28, 2008

snart hemma igen

nu har jag jobbat färdigt den här veckan men jag ska vara kvar i stockolm tills på tisdag. sonen har åkt till dubai på affärsresa och jag är här som support till stella som väntar barn.
rörmokaren var hemma hos mig idag och har kopplat in tvättmaskin, fixat toaletten och gjort så att det inte rinner värmt vatten tillsammans med kallt vatten hela tiden. jag ska ta vattenprov när jag kommer hem och då kommer han att sätta på ett filter. tur att grannen inte sågade ner mitt 100 laps träd.
liz är på gång med löpet. hon är lite svullen där bak. håller tummarna för nap
idag på jobbet i bromma träffade jag en gammal täby kontakt. janne orefall har jag inte sett på 20 år, jättekul. vi pratade gamla minnen. maskeraden t e x där jag var utklädd till ett lila monster och min man var en stor gorilla. jag kommer ihåg att det var jätteroligt att klä ut sig så där.
jag var väldigt nerstämd igår, jag tänker mycket på min bror och mitt äktenskap som var. för att trösta mig själv köpte jag en I-POD shuffle med 2 GB och en gratis gravering. det står "keep your hands off Gail's I-Pod"

4 comments:

Anonymous said...

Ja det är rätt,, köp något om du känner dig nere;-)Då blir man piggare. Kan berätta att vi i norr tränar på numera, även om det idag är - 13 grader och det blir Ikea resa istället.. Vi gör många och stora framsteg och har roligt!Har liksom hittat rätt tryckknapp oh att vänta ut var modellen. Numera är tjejen uppkäftig mot dom andra dogsen och matte bara ler och hejar på.. Ta dom du gumman!:-) Det visar sig nämligen också i vallningen! Annars myser hon i soffan och i knät och är vår kelgris,, Mest bortskämd av dom alla:-)
Nina Och Sue

Anonymous said...

Janne Orefall, vad roligt det är att läsa om folk från "den gamla goda tiden". Jag träffade själv Lena Thorslund i Göteborg i oktober på en vägledarkonferens. En mystisk känsla när man känner igen en röst och sen ett ansikte men inte håret eller sammanhanget. Det är kul att läsa din blogg Gail, vi måste ses till sommaren när jag är på Strömsholm, såg att du inte bor så långt därifrån nu.
Lena Stålklint i Anderstorp

Anonymous said...

Det är bra att du tänker på de tråkiga sakerna ibland, de behöver bearbetas. Sedan är det bra att trösta sig, det behöver man också. Efter ett år börjar det att inte göra lika ont längre. Du har både humor, envishet och "jävlaranamma", du kommer att klara problemen. Jag kommer och tränar så du får lite andra problem att jobba med./Mona

Anonymous said...

Jag tror man måste tillåta sig själv att vara nedstämd ibland också, och tänka på de saker som gör en lite ledsen. Och absolut trösta sig med något kul då. Jag gillar din gravering:-) Spännande att se vad Liz tycker om Nap ifall fästmannen Don inte här hemma när hon löper. Tänk att de kan vara så bestämda i sina val även hundarna. Witchy löpte äntligen i november så nu behöver jag inte oroa mig för att hon ska börja när vi är borta och de ska vara på hundhotell. Vi åker till Australien i mitten av december. Ska bli skönt med semester och lite sol. Vädret här har ju inte varit så kul i höst.
Hälsn
Cathy