Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Monday, November 17, 2008

young handler

jag har mitt barnbarn david här på besök den här veckan. han håller på att lära sig hur man vallar. först gick vi en promenad och jag gick före honom och han dirigerade mig med sina engelska kommandos. come bye, away, walk on mm, jag hamnade långt inne skogen ibland när han glömde att stanna mig men han fattade ganska snabbt hur han skulle göra. nästa steg var ute i fårhagen med liz. vi stod mitt i hagen och han styrde henne runt (med lite hjälp) i c a 5 minuter. han bestämde att när han blir stor vill han bli bonde :0) fast grisar kunde han vara utan. han ville testa visselpipan på liz men det kan han vänta med. hans signaler sitter inte riktigt ännu.
jag körde en sväng med nap, han är så fin att köra. han lgger nu i bädden i köket och snusar.

5 comments:

Anonymous said...

Jag rodnar av skam, David klarar visselsignalerna men inte jag. Jag säger t o m fel på höger och vänster ibland./Mona

Anonymous said...

Åh, det måste vara roligt att få ett barnbarn som är intresserad av ens hobby.
Mina barn är inte det minsta intresserad av får eller hund. Det är bara bilar och sport som gäller. Kanske måste jag vänta på ett barnbarn.
Ha det bra / Heléne o Lexa

Anonymous said...

Ja, du gissade rätt.. Du får väl ta och komma upp och hälsa på oss... Visst var det många:-)

Anonymous said...

Från Nina var det naturligtvis ovanstående haha
www.viattskennel.se

Anonymous said...

Nu har Sue och jag varit ute och tränat 2 pass.. Det tar sig sa mordbrännarn;-)
Nina