Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Thursday, November 6, 2008

they re coming home

på lördag hämtar vi hem fåren. jag har bara 6 stk över vintern men jag ska utöka till våren.
hagen är i stort sett klar. kjell har varit här och byggt hagen och ett litet "hus" åt fåren. han är så noga med allting så grannen frågade om vi inte skulle ha golvvärme också :0)
jag hjälpt erik brate med fåren i tisdags. alla lamm skulle vägas och markeras. det var en bra arbetsdag för mig och hundarna. sedan fick jag hjälpa allan och eva hem med bagglammen till udden. vi gick på vägen med 3 hundar men när vi kom till "ruggugglakullen" sprang hela flocken in till annelies 2 tackor. det gick bra att få ut dom därifrån. vi stoppade in tackorna i stallet och gick vidare hemåt. imorse hjälpte jag till när dom skulle sortera och lasta lamm till slakt. det gick bra, enda problem var att jag hade glömt sätta på mig glasögonen och jag hade svårt att läsa nummerbrickor.
nu väntar jag på att kjell ska komma och vi kan göra klart i hagen

1 comment:

Anonymous said...

Ja, jag har fått tänka om beträffande buranvändning, han är mycket mer aktiv än nån av mina tidigare valpar. Men det har i och för sig lugnat ner sig betydligt, han var som sagt lite uppskruvad efter flytten. Nu börjar till och med lite personlighet titta fram, jag ser fram emot att få lära känna honom!