Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Sunday, August 10, 2008

det blev inte bättre

när jag skulle ut på tävlingsfältet med liz såg jag inte elstängsel som låg ner i gräset, oooops vilken stöt hon fick och vad låg hon blev. på väg ut sa jag till domaren att jag trodde inte att jag skulle få ut henne och det gjorde jag inte heller. hon gick rakt fram och sedan skulle hon bara ut mot uppsamlingsfållan. efter flera försök gick jag av banan. efter lunch var det naps tur och han gick på overdrive, jag bröt i fösning och sedan strök jag don och åkte hem
jag är verkligen i botten nu, jag ska till bengtstorp på onsdag men sedan är det slut med tävlandet på ett tag. först och främst måste jag ta mig upp ifrån allt med min skilsmässa och alans bortgång att göra och sen ska jag försöka att hinna träna hundarna innan jag tävlar nästa gång. jag ser fram emot att åka till wales och ännu mer att åka till nya zeeland. jag satt i bilen på åby gård imorse och pratade med min syster carol på nya zeeland via internet. det är rätt praktiskt med mobilt bredband.

3 comments:

Anonymous said...

Klokt tänkt, Gail. Du behöver ta det lugnt och återhämta dig. Jag säger som du:"gå ut och ha roligt med dina hundar!" Var rädd om dig./Mona

Amanda said...

Hej Gail!
Jag tycker att du är så duktig!
Man känner sig kanske inte så glad och fantastisk alla dagar precis, och någon som var väldigt klok sa till mig en gång att inte glömma bort att andas. Det betyder kanske inte samma sak för alla, var och en har sitt eget sätt att hitta ro och balans igen.
Ibland behöver man bara det, att andas lite.
Tänker på Dig ofta och önskar dig all lycka!
Kram, Amanda

Anonymous said...

Vill skriva nåt men vet inte vad som passar. Så det blir: Sköt om er, både vovvar och du Gail!
Wales och NZ är verkligen något att se fram emot.
/Jenny & Mini