Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Thursday, August 14, 2008

lite bättre

i förgår åkte jag till yngve och körde igenom hundarna ordentligt. hämt, korset, you name it we did it. sedan åkte jag till bengtstorp igår och tävlade IK1 med alla 3. banan låg mycket vackert vid en sjö, fältet var det minsta jag har tävlat på och det var drag överallt.
eftersom det var en bit att gå ifrån bilen och ner till stolpen hade jag med alla 3 och satte mig där nere hela eftermiddagen. domaren satt uppe i andra ändan av banan så att han kunde se korset
första hunden ute var Don och han skötte sig mycket bra även om inte poängen var så höga. han hade koll på fåren hela vägen runt och vi klarade inte andra delen av korset innan tiden gick ut. (korset låg i draget och det var inte lätt)
Nap var jag mycket nöjd med, klarade inte korset heller men han skötte sig bra. blev 5:a. korset blev svårare och svårare för varje hund
sist och minst var det Liz. skickade henne höger och hon gjorde en jättefin utgång MEN utställarehund tryckte flocken bakåt när liz var på väg upp och när hon kommer bakom är fåren redan på väg tillbaka till stora fållan. hon stoppar upp dom men flocken splittras och vips är hälften borta. blev diskad men flera i publiken tyckte att jag borde ha fått omstart.
när jag fick protokollet för don ser jag att domaren har dömt korset som ett moment dvs 1X 20p istället för 2 X 10!!!!!!!! inte konstigt att så många fick kämpa alldeles för länge på första benet. det tar tid att blir av med 20p
som sagt jag är MYCKET nöjd med mina hundar
stort grattis till gubben yngve aller som blev 3:a med tea

3 comments:

Anna/Kioskis said...

Drag över allt var namnet! Inte undra på att både Flaxa och jag fick panik... hoppas vi kan genomföra en lugnare runda i morgon. Gillade inte fältet vi var på i Bengtstorp, gud vad litet det var.

Anonymous said...

ja, fältet va ´litet korset klurigt & fåren som tog VARJE chans dom fick....
Don gick ju kanon bra...tyvärr såg jag inte Nap & Liz.....
Kram
Petra

Anonymous said...

Hej Gail. Ang korset så hade det inte blivit fler poäng om han dömt 2x10 poäng. För att komma till andra benet i korset måste man klara första ju. Nu var han ju lite schysst där tyckte jag. Normalt sätt ska inte poängen räcka till så många chanser på första benet. Jämför med fållan. Får du inte in dem, får du inte ut de heller = fålla ut poängen "fryser inne". Nu kunde många "använda" hela poängpotten till första. Ser inte att det var orättvist. Ha det bra. Marie