Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Tuesday, August 5, 2008

rostiga hundar

igår e m var jag till ann björkenius och "tränade" mina hundar. vilken katastrof!!!!!
lydnad är verkligen en färsk vara och bäst före datumet hade gått ut för läääänge sedan.
jag har inte haft möjlighet att träna hundarna alls på flera veckor och det märktes på en gång. nap hade STORA bomulls tussar i öronen, don jagade flocken utanför hagen!!!!!!!!! liz var som vanligt, no problems med henne.
det regnade ganska ordentligt på slutet och jag orkade inte hämta regnkläder och gummistövlar, resultatet blev en genomdränkt matte och 3 hundar som bruka har stå öron såg ut som marsvin.
jag har redan bokad in en träning hos ylva med meg på fredag. hoppas att det inte regnar allt för mycket

1 comment:

Anonymous said...

Jodu vilket väder du kom med:) Man är allt lite galen som står ute på fältet till 20.30 i regn;) Ska bli spännande att se hur många bäbisar Peg får! Nu får hon snart vila från vallningen ett tag.
Ha det gott och ring igen om du vill träna mera.