Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Tuesday, August 19, 2008

dogs with jobs

idag ringde Tom ifrån Hästa Gård i Kista och behövde hjälp med att flytta får. jag satt på kontoret och betalade räkningar när han ringde och det är bara så självklart att man ställer upp.
jag åkte till kista och hämtade Toms GPS som han ställde in åt mig. "sväng nästa höger" ungefär.
jag åkte ner till Högdalen där jag var tidigare och lämnade bagglamm. nu var det tackor med lamm som skulle hem. Liz hämtade upp fåren i en hage som var mest träd, buskar och STORA stenblock. då kom transporten och då fick Don vara stoppkloss på den ena sidan medans Liz tryckte in flocken i vagnen.
det är så smidigt med hund/ar. tror att det tog högst 5 minuter att hämta och lasta hela högen.
då åkte jag tillbaka till Kista med GPSet och blev bjuden på lunch.
nu är det bara bokslutet kvar "suck"

1 comment:

Anonymous said...

Hejsan Gail.
Det var ett tag sen vi sågs och hördes.
Läser dina rapporter på Bloggen så jag hänger med vad som händer dig. Både i glädje och sorg. MYCKET tråkigt med din bror Alan. Men ändå vad skönt att du fick träffa honom en sista gång.
Dina tankar vad gäller att ha hund till hjälp har jag också sagt MÅNGA gånger. Vad gjorde man inte om man nu inte skulle ha tillgång till dessa underbara varelser. Inte vet jag om man direkt skulle ha så mycket lantbruksdjur, iallafall. Enkelt och roligt är det att ta ut hundarna på jobb. Nästa fredag är det dags för det stora arbetet att ta hem korna från fäboden. Det ser jag fram emot. Lycka till med det du har för dig, få se när vi ses igen.
Yvonne