Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Sunday, October 5, 2008

SM i Fårvallning

nu var det klart för i år med Sven Sognevik och Roy som Svensk Mästare i vallning 2008, STORT GRATTIS sven.
jag fick sitta som domarsekreterare i 2 av dessa dagar. andra dagen med julie hill och sista dagen delad med bobby henderson på fm och julie på em. det är alltid roligt och mycket lärorikt att lyssna på duktiga människor. jag tänker inte gå inne i detalj eftersom det skrevs så mycket på södra dalarnes hemsida men lite kan jag skriva ifrån "min vinkel"
mycket bra gjort av nykommling john med sin zoe som kom på tredje plats, det får mosse se upp med.
den roligaste försök på delning gjord en förare på andra kvaldagen med att blåsa i ansiktet på fåren!!!!! domarna höll på att trilla av flaket bägge två, vi fick ett gott skratt.
det var en hund i finalen som hade tydligen gått in och bitit enligt flera stycken utan att domarna plockade av den. det var bara så att publiken och domarna hade inte samma vinkel. bägge domarna såg att det hände nått med den hunden, att det var "rough" men såg inte själva betet. den blev straffad med många poängavdrag
carina johanssons hund som blev två, den hunden skulle jag ville ha. hon var mycket duktig på att sortera. det gick inte att gå ut och stampa runt framför fåren, skjutdörrsmetoden var den enda som fungerade på brates får.
min hundar såg inte så många får i helgen, tack ylva och ylva för att ni rastade mina skyddslingar
lilla nap har flyttat till jonas gustafsson, lottie hansson tog med honom i bilen efter tävlingen. det ska bli kul att följa honom

hittade hunden på youtube
gå in och titta på en rymare
http://www.youtube.com/watch?v=CXVi9qrZnR8

3 comments:

Anonymous said...

Ja jag såg att du skrivit att du var där;-) Då såg du katastrofen då haha..Ibland är man bra korkad men det är ju så när man litar på sin hund...Inte alltid smart..
Förstår att det var intressant att skriva, jag skjutsade hem dem på fredagen till hotellet, mycket trevliga!
Nina

Anonymous said...

Vad är skjutdörrs metoden föresten?? Var mycket nöjd med min delning och singling...
Nina igen

Anonymous said...

Hej!!!
Tack för lyhotell och god mat!!! och WIII!¨'
KRAAMAR