Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Thursday, October 30, 2008

valpar planeras



nu har liz fällt av ordentligt och jag väntar på att hon löper när som helst. jag ska skicka iväg don till ylva under höglöpet så att han inte hindrar henne ifrån att ta emot nap när det är dags. jag tror att det blir en bra kombination med liz och nap. 2 hundar med samma stil. nap har inte lika mycket eye som liz, bägge två kan hämta/driva och har bra djurkänsla. alla mina hundar vallar nöt.
liz och nap är mycket sociala hundar som passar bra ihop med barn. liz är mitt barnbarn davids hund när han är på besök. hon följer honom överallt. Bägge hundar är DNA testad för ögonsjukdomen CRD och är inte bärare.

3 comments:

Anonymous said...

Åh vi väntar med spänning och hoppas på många valpisar...Ylva.

Anonymous said...

Det blir säkert jättefina hundar. Hoppas det fungerar den här gången. Det är nog bra om Don är ur vägen. Lycka till./Mona

Anonymous said...

Spännande!
Hoppas det blir en hel hop fina valpar som likt föräldrarna briljerar i
sin roll.
Lycka till!
Heléne o Lexa