Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Tuesday, December 16, 2008

det blev inga valpar

det blir inga valpar efter nap och liz. hon stod jättefint hela tiden men han kunde inte pricka rätt och varje gång jag försökte att hjälpa till kom han av sig. jag ringde till marianne sjögren och åkte till hennes tweed. liz lekte med honom och hade svansen åt sidan men när han skulle para henne sa hon ifrån, SUCK! jag hoppas att vi lyckas bättre med parningen på hennes nästa löp.
i helgen hade jag besök av jenny och mini mus. mini är världens snällaste hund. hon gick efter david hela tiden och skulle slicka honom i ansikte. hon är efter jock of feddet och heter kelliegårdens spot. jenny och jag tränade på mina får och det gick bra. hon har haft får hemma som bara drar och nu vill hon bara stanna i draget. hon lärde sig ganska fort att mina får drar ingenstans och att hon kunde stanna på baksidan av flocken utan att få panik.



davids mamma är på akademiska i uppsala och ska få ett barn till den här veckan och jag har david hos mig tills på måndag.
vi gjorde en snögubbe imorse, jättekul. vi tittade på dereks "the shepherds pup" när jenny var här och nu ska david träna liz att komma rakt fram till honom med "here, here" en blivande shepherd tror jag

5 comments:

Anonymous said...

Sorry, att det inte blev några, hade blivit roligt att se vad det blivit mellan dem.
Sue och jag tränar nästan varje dag, lite i taget. Nu ligger hon kvar när jag tränar med dom andra och går lös till och från hagen. Tränade 5 st i dag. Är jätte duktig lill tjejen.. Snacka om att ha vuxit på sig. Det lönar sig att vänta ut dem.
Kram Nina
www.viattskennel.se

Anonymous said...

Tråkigt att det inte lyckades med Liz och Nap. Men nu var det nära, nästa gång lyckas det.
Vilken tur du har som får ha David hos dig emellanåt. Han kommer snart att kunna hjälpa dig i jobbet med fåren och hundarna./Mona

Anonymous said...

Oh scary little MUS! *garv*

:-) /Jenny

Anonymous said...

Vilken otur, bättre tur nästa gång!
ha en riktig God Jul
Kram Lena

Anonymous said...

Ja, dom där öronen kan man fjärrstyra rymdfärjor med! :-D

Vilken osis med parningen, blir det gamla hederliga Don nästa gång istället?

God Jul från oss!