Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Thursday, December 25, 2008

djur på landet eller inte?

idag skulle jag ut till mina får med hö och vatten. jag har 6 stk tackor och en bagge som går i en hage på utkanten av byn baggbron. då kom en "sommarstugsägare" och påtalade för mig att hade hon vetat att jag skulle har får där bredvid hennes hus skulle hon ALDRIG har köpt huset!!!!!!!!! det luktar tycker hon!!!!!!!!!!!!! och hon vill att jag flyttar på fårens skjul till våren. det är otrevligt att sitta ute när det luktar så mycket!!!!! och inte bra för barnen!!!!!!!!!!!!
sitter man ute på vintern? luktar 7 stk får så mycket? hon sa att det är klart att det är på landet och allt som tillhör men hon behöver inte stå ut med det!!!!!!!!!!!!!!
SUCK
ska jag flyttar fåren bara för att hon inte tycker om det? NEEEEEEEEEEEEJ det tänker jag inte göra. kan man inte har djur ute i en hage på landet var fasiken ska man har dom?

9 comments:

Anonymous said...

Otroligt är det verkligen sant?
Har aldrig hört på maken.
Det brukar vara väldigt omtyckt att fåren betar och gör fint i hagarna.
Max otur att du knäppa grannar som inte inser tjusningen med att ha djur.
Luktar inte illa!!! Har aldrig fått klagomål fast vi har grannar utan djur nära
inpå oss.
Stå på dig.God forsättning!
Ewa o Tea

Anonymous said...

Det är bättre att flytta på sommargästen än fåren !!!!
Vad ska en sådan med den inställningen ute på landet att göra ??
Anita

Anonymous said...

Ett gäng hästar hade luktat värre och bringat massor med flugor...;-)

Anonymous said...

Klart att du inte ska flytta fåren. Märkligt det finns ju redan en häst i den hagen som egentligen skulle vara din, tycker hon inte att den luktar?
När jag flyttade till Ramsberg kom min granne och frågade vad jag tyckte om att hon hade hästar där. Det är precis mitt i byn. Jag var ju så glad för hästarna, som jag såg från mitt köksfönster, det sade jag till henne också. Lyxigt tyckte jag, fr a att det luktar en del, det känns bra, flugorna står jag ut med. Jag tycker hon ska flytta så du får lugn och ro./Mona

Anonymous said...

Helt sanslöst!! Men jag vet att jag hört talas om att det hänt på andra ställen. Var rädd för samma reaktion när vi köpte vår gård så innan granntomterna såldes och vi köpte fåren anmälde jag tänkt djurinnehav till miljökontoret. Jag tycker du ska stå på dig och jag är säker på att tanten kommer att tycka det är rätt mysigt att sitta ute och fika i trädgården, titta på fåren och andas in ren och fräsh lantluft.
God fortsättning/Heléne

gail said...

jag tror inte att tanten kommer att ändra sig. hon var på mig redan andra dagen jag släppte ut fåren. hon frågade hur länge hagen och skjulet skulle stå där!! inte för att jag är rasist men kvinnan är ifrån irak och har inte riktigt fattat meningen med att ha en sommarstuga på landet "a la sverige" tror jag. nu har jag pratat med 2 andra grannar till fåren och fick samma svar som innan vi började med fårhagen. det var inga problem med fåren, bara jättemysigt och glad att fåren betar av till sommaren

Anonymous said...

Fy vad trist med en sådan granne
hon förstår inte tjusningen med att bo på landet
stå på dig skulle vara kul att hälsa på dig God fortsättning
kram Lena Rambo& Mist

Anonymous said...

Att det finns sådant folk, det är ju helt sjukt! Lite får vilken skada skulle det kunna göra, din hage är ju dessutom riktigt ordentligt byggd och snygg så dom tar ju sig inte ut i första taget och den ser ju absolut inte "risig" ut, för det skulle man ju kunna förstå om folk retade sig på om fåren smet eller om hagen såg "dålig" ut. Håller med tidigare skrivare, stå på dig!
Ang Ted fick han tyvärr flytta han och Jeain kom av någon anledning inte överens, bägge hundarna är jätte snälla men tyvärr slogs dom och ingen mådde bra av att bo ihop. Han bor nu hos sin uppfödare, och dom fungerar kanon ihop.

Anonymous said...

Klart du ska ha kvar fåren! Grannen vänjer sig nog...! Pappa har en granne som bråkar förskräckligt för att det är flugor... Han tänkte nog inte på det när han köpte en kåk som låg bredvid en hästgård. Hjälp en fluga!
Stackarna...
Ha en härlig fortsättning på helgerna!
Kram