Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Thursday, December 18, 2008

Elias Alan Fawcett

barnbarn nr 3 kom till världen igår. elias alan vägde in på 2100 gr och 48 cm lång. allt gick bra och mor o son har kommit hem.
just nu har jag Jet här på träning. hon är ifrån min andra kull Don-Liz. hon sköter sig bra. hon har varit på får väldigt få gånger i sitt liv men sköter sig bra tycker jag. hon är snabb men gör inga tokiga inrusningar. hon flankar fint och har en bra stopp. nu är det ganska slaskigt ute i fårhagen men vi tränar på.
jag har lånat uddens pälsbagge. han är så underbart snäll. jag har sett att han har betäckt några. jag hade tänkt köpa renrasiga till våren men nu har jag inte råd. det blir bra med påfyllning i träningshagen.
nästa hund på gång är don ifrån don-liz andra kullen. ylva har så mycket just nu med barn och djur att hon hinner inte träna hunden. vi kom överens att jag skulle hämta honom varannan vecka när jag åker hem ifrån stockholm och köra honom en vecka i taget.
det ska bli skönt när julen är över. det är en årstid som jag skulle kunna vara utan. bara en massa onödigt tjafs om mat, presenter och vem ska fira jul hos vem. tänk vad mycket tid och pengar man skulle spara om man gjorde annat istället. jag hörde på radion att ett företag i örebro hade hoppat över julbord och presenter till personalen och skänkt pengarna till en liten flicka i afrika som hade fruktansvärda brännskador. hon kunde inte stänga ögonen eller munnen och hennes hake satt ihop med bröstet pga sina skador. han hade åkt ner och träffat henne i sitt hem. pengarna skulle gå till hennes operationer.
värt att tänka på

1 comment:

Anonymous said...

GRATTIIIS Nanny!
Fint med namnen på pojken..

Fasiken-nästa år ska du få en get som bor i afrika.
Eller så säger vi att det var en födelsedagspresent:-)