Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Sunday, December 28, 2008

training

nu har jag fått ut tummen och har tränat mina hundar. jag åkte över till yngve och margareta i söderbärke med alla 4. just det, jag har för närvarande en av valparna ifrån andra kullen här på träning. det är "lilla" don men han kallas för ZINGO.
han bor på en kogård men det har inte gått så bra. han har fått lite för mycket frihet hemma och djuren har noll respekt för honom.
han är lite osäker på fåren, har inte sett mer än en gång tidigare. han har skällt lite och springer i vänstervarv men med lite övertalning bytte han varv och lugnade ner sig. hans tillvaro är mycket begränsad här. han ligger i köket, hundgård eller buren. han försökte att sätta mina hundar på plats på en gång men han glömde att det är morsan som bor här. hon läxade upp honom ordentligt och nu har han hittat sin plats dvs LÄNGST NER hade jag haft en katt skulle den har varit högre i rang än honom. han är smart och lär sig fort så problem blir det inte.
jag körde mina hundar i 25:an tränade långsamma flankar med don och nap och tvärtom med liz.
var mycket nöjd med dagens övningar.
jag ska köra mer på mina egna får nu när lusten har kommit tillbaka.
det var ett tag i höstas när jag hade tänkt lägga av med vallning och sälja mina hundar och allt som tillhör. det har varit en mycket tung period sedan i sommras. jag har känt mig nästan utbränd på allting men fan den som ger sig.
jag ska satsa på nöt med mina hundar till 2009, som instruktör och tävlingsmässigt. det är nåt som jag tycker om att syssla med och förhoppningsvis ska jag gå kurs för nötinstruktörer till våren

4 comments:

Anonymous said...

Vilken tur att du hittat motivationen igen. Och nöt är väl ingen lätt utmaning.
(Åtminstone inte för mig som lider av nöträdsla)
Du vet att du alltid är välkommen norröver om du vill, dock har ju jag inga kossor men vrånga blängande tackor finns det :-) Ha det så bra och gott nytt.., på dig / Heléne o Lexa

Anonymous said...

Och snart kommer du ju att åka på semester till Nya Zealand! Vi har precis kommit tillbaka till Australien efter 5 dagar där. Var dock inte till New Plymouth utan mest på andra sidan nordön. Vackert land. Vi körde bil ner från Auckland till Napier, lite mycket sittande i bil och det fanns inte många ställen att stanna och fika på. Men fantastiska vyer var det gott om. Inte så jättemånga får på den resan dock.
Ha det gott
Ron och Cathy

Amanda said...

Hej Gail!

Jag vill passa på att önska dig ett riktigt gott nytt år, fyllt av trevliga överaskningar och goda ting!

Massor av kramar, Amanda, Tes och barnen.

Anonymous said...

"Fan den som ger sig!" På´t bara Gail!! Vi håller på dig såklart *kram*