Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Tuesday, April 28, 2009

nötvallning at its best

nu är det mycket träning i nöthagen. det är SÅÅ kul att valla nötter.
i söndags var jag till gunilla och fick sällskap av eva och hilding wilén. eva är jätterädd för stora djur och skulle INTE valla med sina hundar. men efter mycket om och men fick gunilla ut henne med dons syster swift. eva var en bra bit efter gunilla men till slut stod hon där mitt i flocken :0)
jag är imponerad av henne, hennes man hilding har kört på nöt förut och det gick bra. hunden killiebrae meggan kommer att tävla NN1 i är. det var 4 stk killiebrae hundar i sällskapet, killiebrae Liz, Peg, Lyn och Meggan. 2 efter dereks ben och 2 efter dereks laddie. lyn och peg är kullsystrar och är MYCKET duktiga vallhundar.
nu är jag i stockholm men på fredag ska det tränas igen.
jag ska försöka att ta lite kort på fredag och lägga ut på hemsidan

1 comment:

Anonymous said...

Jaaa!, vad kul med kort / Heléne