Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Saturday, April 11, 2009

the sun has got his hat on, hip hip hip hooray

vilken underbar dag, fast det började inte så bra ska jag säga. david och jag åkte bil ner till lillkyrka för att träna hund och när vi kom till uttersberg spydde han i bilen. det låg gröt överallt i bilen bläääääää. det var bara att stanna bilen och klä av och tvätta honom med dricksvatten och massor med näsdukar. vi hade inga extra kläder så han fick min tröja och jacka på sig. det var tur att han hade extra byxor på sig. han somnade sedan i bilen, hur förstår jag inte eftersom det stank!!!!!
väl framme var han hur pigg som helst.
det var familjen aller, erika mattsson ulla karin och jag som träffades hos anne charlotte. hon bjöd på kaffe och smörgås, jättesnällt.
träningen gick bra för alla utom min don. han skulle inte tar vänster kommandon idag heller!! förstår ingenting!!! nap och liz gick bra.
kullsyskon lyn och ben har 2 helt olika utgånger. ben är superläcker med sina naturliga utgånger och jag fick köra en "bobby dalziel" med lyn. hon börjar vidgar sina utgånger, det är djupet bakom som hon behöver.
erikas "lovis" har varit seg sista biten av utgången och i upptaget. jag sa till erika att inte stanna hunden innan upptaget och det gick mycket bättre, hon hinner inte eye a fåren på upptaget. hon hade lite problem med att få in hunden i delningen. det är bara att sätta upp 2 fållor hemma och kör lite derek träning.
vädret var helt underbart. jag hade bara t-shirt (jag hade bara t-shirt, david hade min tröja) men jag frös inte alls.
när vi kom hem var det bara att fixa en hink med vatten och såpa och tvätta bilen invändigt. det är svårt att få bort lukten uschhhhhhhh.
imorgon ska jag ta fram röjsågen och ta bort minst 936 hallon buskar på min tomt. den före ägare har struntat i tomten i många år så nu finns det miljoner hallon buskar och miljarder lupiner och inte tala om mossa i gräsmattan.
ett jätte tack till britt och rolf som hjälpte mig med att köra en hög med gamla dörrar till tippen i torsdags. ni är jättesnälla och yngve och maggan som kom med släpvagn och körde grindar ner till hagen och plåtskivor hem ifrån hagen. jag har tur som har så goda vänner. jag uppskattar det JÄTTEMYCKET

1 comment:

Johanna said...

Hej vill bara säga hej ocj att Sam och Bob mår bra och går bra.Känner igen Bob i dina kommentarer om lill Don Kram Johanna