Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Monday, December 14, 2009

snart jul

om 12 dagar är julafton och juldagen förbi, vad skönt! jag är inte så förtjust i jul. jag tror inte på gud (är det inte värför man firar jul?) och tycker att det är "a waste of time" med allt vad det innebär. många som spendera ALLDELES för mycket pengar på onödiga presenter, många som äter ALLDELES för mycket mat. många som dricker ALLDELES för mycket alkohol. det måste vara bättre att äta god mat lite då och då genom året, köp en liten present till någon du tycker om nån gång under året. nej, skrota jul och se fram emot våren. DET är värt att fira
just nu har jag precis under noll grader och en aningens pudersnö som lyser upp överallt.
imorgon är jag ledig och har sovmorgon, undrar hur länge jag sover den här gången?
imorgon för 56 år sedan såg jag dagsljus för första gången. tänk vad tiden går.
det finns 3 kort på mig när jag var liten, här är jag c a 4 år

3 comments:

Anonymous said...

Såå olik dig du var. Och sååå söt.
Ja, nu var det inte det som skiljde dig då från nu, ty sötheten går aldrig ur.
Stort Grattis. Hoppas du får en härlig födelsedag.
Heléne o Lexa

Anonymous said...

Grattis Gail !!!!
Längtar också till våren.
Hälsningar Ylva o Sid...

Lena Wahlström said...

Grattis Gail
längtar till att ljuset kommer tillbaka
Men vill ändå önska dig en God Jul
Hälsar Lena och hennes fyrbenta