Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Saturday, December 26, 2009

snööööööööööö

jag är ledig nu i helgen (helgledig var sjätte vecka) och hade tänkt tar det luuuuungt
men då kom det en massa snö som skulle skottas. jag har en snöslunga hemma men just denna helg skulle jag sköta uddens djur när allan och eva var borta. först äkte jag spark dit med hundarna och sedan fick jag skotta för att komma in till fårhuset, och in till köksdörren(på baksidan av huset för säkerhets skull) för att hämta vatten. ensilaget var slut i höhäckarna och jag fick fylla på för hand och sedan skulle det sparkas hemmåt igen. PUH vad trött jag var. hundarna var glada eftersom alla 3 fick trycka fåren längst in i fårhuset medans jag fyllde på med hö. hoppas att vi kan komma iväg och tränar nånstans snart.
jag är glad att julen är över, för mig är det en tråkig årstid. jag längtar fram till våren, solen som värmer och dagar som blir bara längre och längre

No comments: