Killiebrae Liz

Killiebrae Liz

Saturday, December 12, 2009

the sun has got his hat on, hip hip hip hooray

tänk att solen var framme i minst 3 timmar idag! då passade jag på att kapa ved när jag kom hem ifrån jobbet. jag köpte 9 kubik björkved i höstas men den var alldeles för långt för min lilla kamin. jag måste kapa allt i mindre bitar!! men det gör ingenting, jag har en motorsåg till hjälp och jag tar en skottkärra i taget.
jag fick en brandsläckare installerad i torsdags, nu känns det tryggt i mitt lilla hus
jag var på systembolaget igår och köpte en flaska röd vin till matlagning. det blev en smakrik sort ifrån australien. jag drycker väldigt sällan, i år har jag druckit 2 glas vin totalt. jag tog fram lammkött ur frysen och nu puttrar en lammgryta och en kastrull med blivande potatismos på spisen. jag fick tips av jonas gustafsson hur man får riktigt fluffigt potatismos. jag pressar potatis först, blanda i smör mjölk och kryddor och sedan vispa med elvispen. jag börjar dregla snart tror jag! det blir världens godaste potatismos
nej, nu är det dags för lunch
see you

1 comment:

Anonymous said...

Vi brukar alltid köpa ett vi från Australien som heter Yellow Tail, mycket gott.

Hoppas du får en trevlig jul och nyårshelg. Vi åker till Australien på fredag. Ska bli skönt med lite sol :-)

Hälsn
Ron och Cathy